29.04.2010

Piatra de moară si bobul de grâu - Cincinat Pavelescu

De ce mă striveşti, fără milă?
întreabă un mic bob de grâu,
(c-o voce umilă)
o piatră de moară haină
ce-mpinsă de apa din râu,
îl schimbă-n făină...

Dar piatra de moară, ursuză,
sau, poate, cuminte,
nici nu vrea măcar să auză
când bobul de grâu o acuză,
şi-şi vede de treabă-nainte!

Morala:
Oricât ar cârti înţeleptul,
Când ai putere, ai şi dreptul!

UPDATE: Replic c-o fabulă la sonetul sonatului Ghiţă!

Oaia, lupul şi apărătorii
(tot de Cincinat Pavelescu!)
Vrând să scape de sub gheara
Unui lup ce-o fugărea,
O mioară, vai de ea!
Ca să n-o răpuie fiara,
Căutând un ascunziş,
S-a pitit într-un tufiş
plini de spini
de scaieţi şi mărăcini.

Atunci lupu-i pierde urma...
Dar fricoasă mieluşea,
Când ieşi să-şi cate turma,
Toată lâna după ea
Albă, creaţă şi bogată,
Rămăsese ca răsplată
În tufişul salvator,
Dar cam prea apucător.
. . . . . . . . . . . . .
Această fabulă banală
N-are nevoie de morală.

30 de comentarii:

Anonim spunea...

Iote-te la Ghiţă! Mi-o trage în sonete! A învăţat să bată şeaua ca să priceapă măgarul!
Zîîîîîîîîîîît!

ghita1964 spunea...

Nu-ti era dedicata fabula,efendi...Era pentru dl.Boc si modelul lui de guvernare.

Anonim spunea...

Hihihi......
Tatooooooo eşti botoşicăăăăăăă? Ai botic de tapirrrrrrrrr?
Hihihi......

ghita1964 spunea...

Efedi,din solidaritate cu Stefy ma voi duce maine si-mi voi tatua un spic de grau pe antebrat!Sa nu te puna dracu(sercan)sa ma "persiflezi" ca ma apuc si scriu povestea aia despre unu'ce numai in penis credea!

Anonim spunea...

Hihihiiii ... Eusebiu, dar ti-ai incasat-o de la toti!
Cu ce te deranjeaza pe tine ca si-a facut Stefy un tatuaj micutz? Este treaba ei! Eu nu-mi fac, dar daca altu-si face ... il priveste!
Stefy, aplica-i propriile invataturi valoroase! :) Trage-i bre una dupa ceafa! :) Hihiiihiii
cercetashul

Anonim spunea...

29.04.2010, 16:40
Penis?.....nu ştiu!...ce-i ăla?....cu ce se mânâncă?
hihihi

29.04.2010, 18:41
Aveţi mâncărici?....ca să treacă daţi-i cu urzici!
hihihi

Anonim spunea...

Uracios esti bre cateodata ... dar si Stefy este prea sensibila!
Va pup pe toti!

Anonim spunea...

Nu-i sensibilă!....e sensibilosă! Moamă, moamă ce m-ar mai da cu capul de pereţi dacă ar pune gheara pe mine!
Hihihi, Tatoooooo pe unde umbli bre?

ghita1964 spunea...

O epigrama,tot de Cincinat scrisa in 1932.Ce actuala este!
Unui ministru
Ministre,ti-am scris o scrisoare
Si nu stiu,severa-ti tacere
E proba ca esti o putere,
Sau spuneca esti o PUTOARE?

Stefanya spunea...

Stau cumintzica aici nu umblu pe nicaierii.........

FRANK ZAPA[KING] spunea...

HMMMMMMMMMMMMMM-ei aiasta chiar ma pune pe ginduri,si va trebui sa-mi reconsider pozitiile:
REPORTER VIRTUAL,va aaparea ca supliment al ZIARULUI ADEVARUL-LA PRET DE 0,95 BANI.
EI ACUM SA TE VAD EUSEBIULE.
ei,vreau sa aud rapid o parere pertinenta,obiectiva si la obiect.
mie unul nu-mi suna a bine,cine intra in combinatii financiare cu OAMENII MOGULULUI CU MIROS DE TITEI........
HMMMMMMMMMM,PAI DACA E TRADARE..............noi cind aflam?

Anonim spunea...

Las deoparte băşcălia şi spun răspicat:
1. Pe acest, blog permanent au fost anunţate "evenimente" cu minim 4-5 zile înainte. Cine a ştiut să monitorizeze această ogradă a aflat din băşcălia de pe aici multe, cu mult înainte de a afla presa!
2. Văd că foarte rapid s-a uitat poziţia mea radicală faţă de reclamă mascată pe care Lovin a făcut-o lui Petre Imre! Am publicat o postare cu acest subiect inclusiv cu o poză extrem de edificatoare care dacă este căutată în arhiva acestui blog există! Nu uitaţi că mulţi dintre voi, atunci, m-aţi înjurat şi aţi spus că nu sunt sănătos!!
3. Sunt supărat pe el,extrem de supărat, dar ţin cont de faptul că nu oricine este în stare să mănânce un rahat până la capăt! Repet ceea ce am mai spus: Lovin trăieşte din acel site! Banul de ţigări, întreţinere şi mâncare de acolo îl scoate! Poate din cauza acestui motiv undeva, cândva, când o să pice iar la necaz am să-i întind din nou o mână de ajutor!
Atât am avut de spus!

Anonim spunea...

Vezi Zapa, asta-i marele avantaj să lucrezi cu mercenari! Mercenarii, atât timp cât tu ca angajator nu reziliezi contractul ori înving ori crapă!
"Deontologii","independenţii" şi alte "personalităţi" ale zonei civice, se apleacă cum bate vântul!
Este? Sau nu este?

Anonim spunea...

A se reciti:
http://cuboltasipresiune.blogspot.com/2010/04/tiberiu-lovin-euroii-predicatul-si.html

Reciteşte Zapa! Şi textul şi data când a fost publicat!

Anonim spunea...

Şi tot aici îţi dau contră la o cotită ce ai vrut să mi-o vâri în DOS (atenţie spun DOS nu spun CUR!) mai acu ceva zile în urmă:

"mai,da nu mai inteleg nimic,la OMUL CU BOLTA SI PRESIUNE,ii ia casa foc si el umbla cu tulumba prin ..........."

Iaca şi contra:
"CASA MEA NU ARE CUM SĂ IA FOC DEOARECE ESTE UN IGLU!"

PS "ABSOLUT TOTDEAUNA APARENŢELE ÎNŞEALĂ!"

Anonim spunea...

Bre Zapa, uite acum mă adunai pe acasă de prin bordeluri şi restaurante. Ce crezi că-mi auziră urechile de la un jurnalist PDL-ist sadea! Taliban rău! Atenţie! jurnalist! NU JURNALISTĂ! (explic io la PS de ce am făcut această precizare)
Deci monseurul M.(jurnalist PDL-ist) dixit:
- "Blaga este un porc beţiv, Videanu un bou şi un bandit! Partidul, dacă mai stau ăştia la şefie, se duce dracului!"
Aşa la caterincă (dom' jurnalist fiind într-o avasantă stare de "ebrietăţi"...că deh, dacă ziceam "ebrietate" minimalizam halul de beat în care era), eu l-am înregistrat şi tot la caterincă i-am spus:
- Băhhhh, să-mi vestejească mie florile în glastră de nu te înregistrez şi "vărs" public!
La care el a spus:
- Îmi bag xxxx, şi ce-o să facă? O să mă amendeze când trec pe verde?
Ce zici bre Zapa de asta? Hmmmmm io zic că mu e bine!

De săptămâna viitoare mă apuc să fac următoarea chestie:
Umblu teleleu prin oraş cu microfonul după mine şi unde văd mai multă lume adunată, ţac arunc un fitil de Blaga, Videanu şi Stolojan (că pe ăsta am io o boală mai veche), pac înregistrez ce spune lumea şi hop cu înregistrările aici!Ce zici?...
Eeeeeeee?
Auzi bre Zapa vreau să te mai întreb ceva! De fapt ia întreabă-l bre pe amicul tău Blaga cum a făcut de şi-a luat viloiul ăla în buricul Bucureştiului, că vreau şi eu să-mi iau unul! Dacă mă înscriu la PDL şi mă fac "şef de campanii" oare reuşesc?
Hihihi

PS EXPLICATIV!
Umblă zvonul prin anumite "birouri"
precum că aici în ogradă eu nu aş fi eu ci eu aş fi ea!
Băhhhhh berbecilor: EU SUNT EU! NU SUNT NICI EA, NU SUNT NICI JURNALISTĂ! ÎN PLUS, FIIND CALIC, EU CĂCATUL ÎMI PLACE SĂ-L MĂNÂNC DE UNUL SINGUR! DACĂ SPUN CĂ STOLOJAN LA BRUXELLES ÎN LOC SĂ SE DUCĂ LA PARLAMENT, SE DUCEA HAI- HUI ÎN PARCURI UNDE ÎI SCĂPA LIMBA PE GÂT UNEI ACTUALE CONSILIERE A LUI BOC, O SPUN EU DIN CE-AM CITIT ÎN PRESĂ! DACĂ SPUN CĂ BLAGA ŞI-A LUAT VILOI ÎN BURICUL BUCUREŞTILOR O SPUN EU DIN CE-AM CITIT ÎN PRESĂ! NU O SPUNE NICI JURNALISTA X, NICI AMICUL MEU PIX! AŢI ÎNŢELES MĂH BERBECILOR?

Haides paides că mă culc!

ghita1964 spunea...

Ce bolta cu presiune ai pus pe ei bre!Asa este!Ai spus de la inceput despre trecerea lui Tibi in tabara petro-dollarilor!Tot atat de adevarat e ca omul de acolo mananca painea,nu comentez nimic!Dar ce rost mai avea "dialogul" acela?Nu era mai corect sa recunoasca si sa nu jigneasca?Nu este corect acum sa vina sa-si ceara scuze?Uneori imi vine sa-i dau dreptate lui Frank,numai FANATISMUL meu nu ma lasa!Asa sunt eu,spre deosebire de altii,eu recunosc:sunt FANATIC atunci cand e vorba de PATRIA mea!Nu conteaza,noi mergem mai departe!"Umbla sau crapi!"
Iert dar nu uit!Eusebiu sunt cu tine!

Stefanya spunea...

Buna Ggeorghe!Merci pentru solidaritate!

Stefanya spunea...

Gheorghe

ghita1964 spunea...

Te sustin neconditionat Stefy!

ghita1964 spunea...

Ai auzit bre ce idee pe capul lui Frankeshtein?Auzi cica sa nu se mai dea copiilor alocatia daca nu merg zilnic la si(cel mai "interesant")nu se prezinta cu vaccinurile la zi!Cat de vandut si de ticalos pote fi aceasta specie de "tradator" trantor penal?
Nu va vaccinati copii cu toate mizerile pe care incearca sa le experimenteze mafia medicinei mondiale!Eu nu mai iau o pastila de 20 de ani!Ma tratez cu plante si miere de albine!

ghita1964 spunea...

la scoala

ghita1964 spunea...

M-am enervat de uit sa mai scriu cuvintele!Cat de ticalosa poate fi aceasta coada de topor?

ghita1964 spunea...

Apropo de miere:aveam un sudor(pe vremea cand lucram la Foraj-gaz-metan)Bunghita i-l chema si era in prag de pensionare batranul,el era cu "povestile" dimineata pana ajungeam la locul de munca.Zicea odata:
"Mai draji mi-ei,cand eram io prunc asa cam de vre-o 19-20 de ai,mosu' mi-eu,m-o luat deoparte ca o vazut ca-s cam beteag,si mi-o zas:-Ma copile,daca vrei in viata asta sa nu mai fi beteag so-han,apoi dragu mosului dimineata cand te scoli linge doua linguri de niere pe inima gola!No,s-apoi trage un pahar de palinca imediat!Ca stii di ce?Microbii s-aduna la niere,ca-i dulce,no s-apoi tu poc ai prinzi pe tati gramada la un loc!Unu nu scapa!"
Avea dreptate mosu-so lu nea Bunghita,pe cuvatul meu!

Anonim spunea...

Revin la aia cu Lovin!
Este o mare ţeapă! În primul rând citiţi cu atenţie postarea din blogul lui!
Confirmarea ca nu are nici în clin nici în mânecă cu Adevărul o am de la Lovin! Dacă minte el ....vă mint şi eu!

Anonim spunea...

"Reporter Virtual va aparea ca supliment al ziarului Adevarul. In fiecare vineri, la pretul de 0.95 ron. Glumesc, evident. E vorba de Ziua veche, care, dupa trei luni de la lansarea in online, va fi supliment pe print in ziarul Puterea. Stiu ca stirea nu e de azi, dar acum am primit comunicatul Ziua veche."
Deci?

Anonim spunea...

Eu cunosc altceva care se învârte tot în jurul banilor dar nu chestia asta!

Anonim spunea...

Las' ca am sa ti-o trag la gioale curand Eusebiu!

Stefanya spunea...

Upsss arbitrii Serea si Martis sunt arestatii!

Anonim spunea...

Dar vezi că dacă-mi tragi la gioale să-mi tragi în aşa fel încât să cad la pământ şi să rămân acolo! Că dacă nu cad sau mă scol, ai belit-o!
Pricipişi?

Arhivă blog