02.04.2010

Parşivenie absolută!

A fi îndrăgostit de cineva înseamna mult mai mult decât a fi stăpînit de un sentiment copleşitor - înseamnă a lua o hotărâre, a face o judecată, a te angaja printr-o promisiune. Dacă dragostea ar fi doar un sentiment nestatornic n-ar exista nici o baza pentru făgăduinţa de a iubi pe cineva pe toată durata vieţii. Sentimentele vin şi se duc. Cum aş putea promite statornicie dacă m-aş baza numai pe ele, fără să mă biziu pe judecata minţii şi pe voinţa caracterului? (Erich Fromm)

UPDATE
(de data aceasta nu parşiv şi nici absolut...... doar cioranian! Un fel de PLUS venit după un CIP la un campionat de pocker, când toţi aleargă cu LIMBA SCOASĂ după POTUL CEL MARE): Niciodată nu te voi trăda de tot, deşi te-am trădat şi te voi trăda la fiecare pas; Când te-am urât nu te-am putut uita; Te-am blestemat, ca să te suport; Te-am refuzat, ca să te schimbi; Te-am chemat şi n-ai venit, am urlat şi nu mi-ai zâmbit, am fost trist şi nu m-ai mângâiat. Am plâns şi nu mi-ai îndulcit lacrimile. Deşert ai fost rugăminţilor mele. Ucis-am în gând întâia clipă a vieţii şi fulgerat-am începuturile tale, secetă în fructe, uscăciune în flori şi secarea izvoarelor dorit-a sufletul meu. Dar recunoscător îţi este sufletul meu pentru zâmbetul ce l-a văzut doar el şi nimeni altul; recunoscător pentru acea întâlnire, de nimeni aflată; acea întâlnire nu se uită, ci cu credinţa ascunsă în tine răsună în tăcere, înverzeşte pustiuri, îndulceşte lacrimi şi înseninează singurătăţi. Îţi jur că niciodată nu vei cunoaşte marea mea trădare. Jur pe tot ce poate fi mai sfânt: pe zâmbetul tău, că nu mă voi despărţi niciodată de tine. (Emil Cioran)

14 comentarii:

ghita1964 spunea...

Judecata mintii?Hm!Exista asa ceva cand iubesti?Ma voi astia de la Bucuresti sunteti bolanzi,ma!Cand iubesti cu adevarat nu mai judeci bre,te arunci ca ghiolbanu'(a)in valtoarea experientei si uiti si cum sa-ti inchei paltonul!Cand iubesti.Nai vazut bre ce a patit Ion a lui Rebreanu cand a iubit?

ghita1964 spunea...

erata: N-ai vazut!

FRANK ZAPA[KING] spunea...

mda,asa este ,din doua una,ori ratiune,ori dragoste.
amindoua nu prea merg mina in mina.
dar eusebiu............cine poate stii ce-i umbla prin cap si cui i-a transmis ceva?

Anonim spunea...

Hihihi

LuMassa spunea...

Intersanta tema poate complicata ptr unii dar,ptr mine nu. Am filosofia mea in ceea ce priveste dragostea, nu iubirea-ea e banala ptr mine...Dragostea are valori nedefinite, e totul.
Imi este cumplit de frica de apa,simt ca apa ma vrea moarta si daca stiu asta fug, fug... imi este firica de oameni, imi este frica de mine, imi este frica de vorba grea, imi este frica de tradare....imi este frica sa mi las inima libera- nu cunoaste aceasta stare, n-o las, o tin acolo incatusata ptr a o proteja tot pe ea.Dar, mai este un dar.... Aceasta este filosofia mea, buna rea, e a mea. Hmmmm!
Cioran spunea si bine mai spunea..."Dar cum sa renunti la batalia vieti? Unde te-ai putea refugia pentru a nu pierde totul dintr-o data, pentru a te putea obisnui cu renuntarea la tot ceea ce aveai mai pretios pe lume? In lumea noastra nu mai beneficiem de avantajul unui pustiu exterior, ci doar al unuia interior, cadrul pentru o renuntare totala s-a disipat. Dar daca acest desert launtric, care ne cuprinde uneori, s-ar materializa, nu am fi oare coplesiti de imensitatea lui?"
Am raspun la acest post fara intetii meschine, doar asa...poate prinde bine cuiva, candva....lumea din pacate ptr mine este amorfa.

Anonim spunea...

Hihihi

cercetashul spunea...

‘’Te-am refuzat, ca să te schimbi; Te-am chemat şi n-ai venit … Dar recunoscător îţi este sufletul meu pentru zâmbetul ce l-a văzut doar el şi nimeni altul; recunoscător pentru acea întâlnire, de nimeni aflată … Jur pe tot ce poate fi mai sfânt: pe zâmbetul tău, că nu mă voi despărţi niciodată de tine.’’

FRANK ZAPA[KING] spunea...

Lulu-EMIL CIORAN,din punctul meu de vedere,e un ginditor interesant ca studiu,dar pesmismul lui maladiv imi creeaza atita disconfort incit niciodata n-am reusit sa termin o carte scrisa de el.
prin constructie,caracter si nazuinte sunt un optimist,un om care lupta,nu care contempleaza negativist ESENTA VIETII'.
LA EMIL CIORAN,e greu sa nimeresti unde se termina geniul si unde incepe nebunia.
mi-as permite un sfat-INTOARCE-I SPATELE,nu lasa sa puna stapinire pe spiritul tau pe placerea vietii,acest spirit cu suficiente ispite malefice.
am ajuns la o concluzie foarte mediocra,decit sa-l citesc pe cioran si alti ginditori defetisti ca el,NIETSZCHE de ex.mai bine ma uit la desene animate ,chiar as face ceva impotriva obiceiurilor mele-AS SPARGE SEMINTE.

cercetashul spunea...

Frank, de ce ratiunea si dragostea nu merg mana in mana? Sa inteleg sa tu consideri ca oamenii rationali nu se pot indragosti?
Si tu esti un om rational.

cercetashul spunea...

Noapte buna!

zapaking@gmail.com spunea...

cercetashule-pt ca iubirea,indragostitul este asimilat cu ,ACEI FRUMOSI NEBUNI'
unde vezi tu aici RATIUNE.
nu pretind nimic cercetashule-uneori sunt si eu nebun,nu stiu daca si frumos..........

si ma simt bine in irationalitatea si nebunia mea.............

ghita1964 spunea...

Mai nene "turcule",chiar ca-i "parsivenie absoluta"!Ne dai jumatate de enunt,bagi niste judecata si putina iubire si o lasi moarta-n papusoi?Mai apoi aduci complectarea si de la cine ne-o servesti?De la Cioran?Pai asta io cred ca-i ceva neam cu tine bre!Si asta o spart ladoiu'!Norocul tau ca o fo sibian,ficior de popa cu camesa verde!

cercetashul spunea...

Frank, aici sunt de acord cu tine .... cu ,ACEI FRUMOSI NEBUNI'
... ACEI INDRAGOSTITI!

Anonim spunea...

03.04.2010, 02:42
Păi bre Ghiţă io doar bag fitilul în butoiul cu dinamită că s-o găsi vreunul să scapere chibritul!
hihihi

Arhivă blog