06.04.2010

Bună Dimineaţa !

POVESTE mai putin fantastica sau darul unui strain (care nu e Grec) !

Despre Dervisii Rotitori - in Saptamana Luminata
”Când cineva învaţă să trăiască in stare de Alertă Percepţie, de Alertă Noutate; când cineva îşi aminteşte de sine însuşi din moment în moment, (...); când cineva nu uită niciodată de sine însuşi, fără îndoială va deveni conştient”(Raimundo Lulio -“Cartea Celor o Sută de Nume ale lui Dumnezeu”)

E fascinanta muzica si dansul din lumea Dervsilor Rotitori, dar …in ritualurile dervisilor este IMPOSIBIL sa apara o straina dansind. “În micul oraş turcesc, Konya, se află mausoleul misticului sufit care a ajuns să reprezinte idealurile sufismului în toată lumea. Celaled din Rumi sau „Mevlana”, care înseamnă „Domnul nostru”, s-a născut în Afganistanul de azi, dar din secolul XIII a trăit în Konya. Mausoleul şi mormântul său de aici atrag pelerini din întreaga lume. „Rumi a subliniat că ritualul şi postul sunt pentru cei religioşi, dar dragostea e peste tot şi e cel mai sigur drum către cele sfinte. Rumi a fost cel mai bine vândut poet în America anilor 1990 şi acest lucru confirmă forţa lui de atracţie, mesajul său întrunind valenţele atemporalităţii. Deşi a trăit în secolul XIII, cărţile sale sunt traduse în toată lumea, întrucât poeziile sale îndemnă la iertare, pace, înţelegere şi respect de sine. Rumi a fost gânditorul musulman cel mai universal. Din scrierile lui ai impresia, fiindcă Domnul sălăşluieşte în inimă, că nu are importanţă religia. Pot ajunge la El şi creştinii, şi evreii.”. Adepţii lui Rumi erau sufiţii mevlevi, răspândiţi în Imperiul Otoman. Ei sunt cunoscuţi în lume ca „dervişii rotitori”. Rotirea avea rolul de a le concentra mintea asupra Dumnezeului din sine. Ritualul de învârtire a dervişilor rotitori nu poate fi numit dans, ci rugăciune. Modelul rotirii este universal. Totul se roteşte în lume, de la celula până la galaxii. Prin rotire dervişii rotitori iau parte la această rugăciune universală. Muzica acetui ritual, numit „Sema”, provine din tradiţia otomană clasică. Majoritatea muzicii pentru poezia lui Rumi a fost compusă în secolele XVIII şi XIX. Ceremonia a devenit destul de formală, dar pe vremea lui Rumi era mereu ceva nou. O poveste spune că Rumi, mergând prin bazarul fierarilor în Konya, a fost copleşit de sunetul ciocanelor. Se spune că atunci s-a rotit prima dată, purtat de ritm într-un dans extatic. Muzica este partea vitală a filozofiei lui Rumi. …. În ceremonia Sema pot fi distinse patru momente: „Către Dumnezeu”, „Cu Dumnezeu”, „În Dumnezeu” şi „Reîntoarcerea”. Cel mai important mesaj al lui Rumi este unitatea. El a spus „Am venit să unesc, nu să dezbin”.” (Constantin Enianu –Muzica si pietate)

Fascinati de unicitatea dansului lor dervisii rotitori isi au muzica proprie -Sema - dansand desculti prin gandurile lor, dar…. este IMPOSIBIL sa apara o straina dansind.
Si stau si ma intreb: Ce perspective au acestia?
Ei spun convinsi : „Iata punctul meu de vedere!“! Pentru ca mintea lor se ghemuieste pe o anumita situatie, ingropandu-se in sabloanele propriilor istorii, restrangand orizontul doar la acea situatie..Si cred ca dervisii rotitori isi fac singuri rau, deoarece nu–si parasesc propriul „habitat” refuzandu-si solutii si alte perspective , lipsite de incrancenare.
Din desertul Arizonei si fara vise intreb pe fascinantii dervisi rotitori - „the fish knows everythings”? „The fish doesn't thinkThe fish is mute, expressionlessThe fish doesn't think because the fish knows everythin’ “ Dar oare rezuma versurile lui Bregovic Filmul? Nu, bineinteles ca nu! Si merita sa fii rezonabil ( dar nu umil si nici umilit) – pentru ca astfel este singura cale pentru a merge inainte.
PS: Si pentru ca mai suntem in Sarbatoare, pun pe masa, de la mine de acas’: Pasca si Cozonaci .....! "Familia mea", Formatia mea e mica, putini, foarte putini , dar sunt Oameni pe care va asigur: v-ar place sa–i intalniti! Si poate ii veti intalni, pentru ca nu sunt straini sunt si ei Oameni, Unici si Frumosi si Reali! Dar ....va vor raspunde ca toti prietenii mei !
" Nu vom face afaceri cu voi,
dar vom sta la masa cu voi
si
vom sta de vorba cu VOI !”
Mai sunt cateva zile pana la Duminica Tomei si de aceea va urez :
Saptamani Luminate s-aveti!
PS:Prietenii intodeauna sunt Desculti, dar au Mainile Curate! Povestea unui strain ce pretuieste Oamenii!!

17 comentarii:

ghita1964 spunea...

Christos a inviat!Buna dimineata tuturor!Ariane e superba povestea ta.

Stefanya spunea...

Buna dimineata,draguta povestioara!

ghita1964 spunea...

Buna dimineata Stefy!Te pup pe ochisori!

Stefanya spunea...

Mersi si eu te pup pe nasuc!

ANONIMUL VENETIAN spunea...

buna dimineata-ANONIMUL VENETIAN -va sta la dispozitie-
cam multe pupaturi de dimineata,ati dormit prost,ati avut cosmaruri?

Anonim spunea...

Frumoasa holograma,deschideti toate mijloacele de comunicare......nu sta cu ele inchise.

ghita1964 spunea...

Si care-i problema Frank?Esti urmarit de-o masina neagra?

Anonim spunea...

STRĂINO!AM SĂ MĂ ROTESC ŞI AM SĂ MĂ GÂNDESC....la ce ai spus.

Stefanya spunea...

Este cineva pe aici?

Anonim spunea...

Dap! Eu! Şi dacă mi-s eu înseamnă că e totul! Eu sunt totul!
hihihi!

Toţi sunt preyenţi doar secutistul cercetaş e plecat un pic la mămica ca să-i plângă în poală că:
Nimeni nu mă vrea!
Şi nimeni nu mă ia!
Hihihi păi care bărbat cu niţică glagorie la mansardă ar lua o asemenea cercetaşă, care în noapte nunţii, cum ai adormit, cum pac ţi-a băgat CIP-ul în cur de zici PA LIBERTATE, M-AM MĂRITAT!
Hihihi

Stefanya spunea...

Buna Eusebiu!
Sincer ii simt lipsa cercetashului.

Holograma spunea...

Am toate mijloacele de comunicare libere......poti sa-l folosesti pe care il vrei la alegere anonimule venetian(Codruta-nu-ti pot fringe aripile cei care acest lucru l-au urmarit.
arata-le ca stii sa pierzi,o lupta,dar stii sa cistigi o batalie)

Anonim spunea...

Adevarat a inviat Don Ghita!
Iti multumesc ca esti singurul care sper ca m-ai inteles!
Na, eu cred ca matale ai citit negru pe alb mesajul meu. Si esti ca si mine UN MISTIC.
Si nu un pragmatic.
Hai sa traiesti, ca esti descult ca mine cu palmele curate .
Ariane

Anonim spunea...

Multumesc Stefy pentru urare si apreciere, dar te rog mult sa nu o tratezi ca pe o povestioara.
Cu drag Ariane.

Stefanya spunea...

Am inteles draga mea si un pupic pe nasuc sa nu te superi!

Anonim spunea...

Un discret multumesc!
Ariane

Anonim spunea...

Un discret multumesc!
Ariane

Arhivă blog