31.07.2010

Brandul turistic al Romaniei

Proiectul realizat de MINISTERUL TURISMULUI pentru brandul turistic al Romaniei este finantat din fonduri europene si realizat in CONSORTIU cu un LIDER MONDIAL IN DOMENIU, ceea ce inseamna ca si bugetul a fost distribuit corespunzator intre parteneri (daca se poate spune, as vrea sa stiu si care a fost bugetul fiecarui partener, pentru ca ar fi mai usor de explicat multe!).

La televiziuni se discuta doar de faptul ca s-au cheltuit 894.970 Euro pentru desenul cu frunza, dar activitatile din proiect spun cu totul altceva. Raportat la activitatile prevazute in planul de realizare a proiectului, mie nu mi se pare mare suma de 894.970 Euro/2 parteneri/6 luni! (iar Ministerul Turismului a colaborat si cu reprezentantii partii publice si private din Romania!). Subliniez faptul ca, pentru europeni, valoarea cercetarii si inovarii este alta, fiind platita foarte bine!

PE MINE M-A IMPRESIONAT VOLUMUL SI COMPLEXITATEA ACTIVITATILOR DIN PLANUL DE REALIZARE A PROIECTULUI!

I) INFORMAŢII CONTRACT
- Durata contractului – 6 luni
- Firma: asocierea THR – TNS, lider mondial în domeniu
- Buget: 894.970 euro din fonduri europene

II) OBIECTIVELE CONTRACTULUI:
Ob. 1: Elaborarea de studii pentru STABILIREA IMAGINII CURENTE A ROMÂNIEI pe pieţele primare/prioritare ale României;
Ob. 2: Determinarea AVANTAJELOR COMPETITIVE ale Romaniei, comparativ cu alte destinaţii turistice;
Ob. 3: Identificarea CELEI MAI BUNE POZIŢIONĂRI A ROMÂNIEI CA DESTINAŢIE TURISTICĂ, CONCEPTUALIZAREA, CREAŢIA ŞI DESIGNUL ACESTEIA;
Ob. 4: Identificarea unor LINII DIRECTOARE PENTRU POZIŢIONAREA BRANDULUI pe pieţele turistice şi PENTRU STRATEGIA DE COMUNICARE;
Ob. 5: Crearea MANUALULUI DE BRAND care sa cuprindă informaţii despre modalităţile de utilizare şi câteva exemple de aplicaţii.

III) PLANUL DE REALIZARE A PROIECTULUI

III. 1 ACTIVITATI:

ETAPA 1: ANALIZA IMAGINII ŞI A POTENŢIALULUI:
1.1. CERCETARE CALITATIVĂ: Aprox. 100 interviuri în detaliu şi 2 focus grupuri cu factori cheie din România şi pieţele sursă (turoperatori, agenţi turism, jurnalişti, profesori şi alţi lideri de opinie);
1.2. CERCETARE CANTITATIVĂ: 1.200 interviuri în Romania; 10.800 în pieţele sursă internaţionale: Austria, Germania, UK/ Irlanda, SUA, Rusia, Ungaria, Franţa şi Italia.
** Cercetare date secundare despre România (rapoarte, cercetări, site-uri web, articole, masterplan turism etc.);
** Tur al membrilor echipei prin destinaţii cheie ale României.

ETAPA 2: ANALIZA COMPETITORILOR ŞI A AVANTAJELOR COMPETITIVE:
2.1. Definirea produselor cheie ale României pentru care se poate dezvolta un avantaj competitiv;
2.2. Analiza competitorilor cheie pentru produsele selectate;
2.3. Elaborarea avantajelor competitive.

ETAPA 3: STRATEGIA ŞI FRAZA DE POZIŢIONARE:
3.1. Definirea segmentului ţintă pentru turismul din România;
3.2. Selecţia cadrului de referinţă şi al obiectivului principal urmărit de segmentul tintă;
3.3. Identificarea principalelor elemente de diferenţiere a destinaţiei turistice România;
3.4. Definirea motivelor de a crede în elementele de diferenţiere.

ETAPA 4: CONCEPŢIE & DESIGN VIZUAL ŞI SLOGAN:
4.1. Dezvoltarea vizualului şi a sloganului pe baza cercetării, analizei competitive si poziţionării;
4.2. Sesiuni brainstorming cu membrii echipei, reprezentanţi sector privat (consiliul de brand), graficieni şi experţi externi;
4.3. Testare cantitativă pe pieţe principale;
4.4. Proces de optimizare a variantelor în urma întâlnirilor de echipă şi testării cantitative.

ETAPA 5: STRATEGIA ŞI COMUNICAREA BRANDULUI:
5.1. Definirea liniilor directoare strategice pentru îmbunătăţirea experienţelor legate de brand;
5.2. Definirea strategiilor de comunicare a brandului pentru creşterea forţei şi staturii;
5.3. Crearea manualului de brand pentru asigurarea aplicării unitare din partea tuturor părţilor implicate în prezent şi pe viitor

ETAPELE 1 … 5: IMPLICARE PERMANENTĂ A REPREZENTANŢILOR PĂRŢII PUBLICE ŞI PRIVATE DIN INDUSTRIA TURISMULUI DIN ROMÂNIA

III. 2. REZULTATUL FINAL - 6 PRODUSE CHEIE PENTRU CONSTRUCŢIA BRANDULUI:
1. TURISM RURAL: vacanţe în pensiuni rurale mici/ ferme/agroturism

2. NATURĂ SĂLBATICĂ ŞI PARCURI NATURALE: interesul pentru floră şi faună, ex. observare de animale, pasări rare etc.

3. SĂNATATE ŞI WELLNESS: relaxare, tratamente de recuperare, mâncare sănătoasă, ritm lent

4. ACTIV ŞI AVENTURĂ: petrecerea timpului prin activităţi, ex. bicicletă, drumeţii, căţărări

5. CIRCUITE: itinerarii prin ţară, vizitarea de locaţii culturale, istorice, tradiţionale şi naturale

6. CITY BREAKS: vizitarea unui oraş într-o perioadă de 2-3 zile
……………………………………………………………………………………………….

NOTA 1: PENTRU MEDIA: AR FI MAI BINE SA PREZENTATI SI SITUATIILE / ACTIUNILE REALIZATE SI SA VENITI SI CU SUGESTII DE IMBUNATATIRE! ALTFEL, IN CONTINUARE, CU TOTII NE VOM LAMENTA CA NIMIC NU SE FACE SI NU SE SCHIMBA IN ROMANIA SI CA SUNTEM CONDAMNATI PE VECIE! …… NU SUNTEM CONDAMNATI, CI NOI NE AUTO-CONDAMNAM!

NOTA 2: TREBUIE SA TINEM CONT SI DE FAPTUL CA S-AU ACCESAT FONDURI EUROPENE, DESPRE CARE SE TOT SPUNE CA EXISTA, DAR CA ROMANII NU POT/NU STIU SA LE ACCESEZE! NIMENI NU SE NASTE INVATAT, CI DOAR FACAND INVETI!

NOTA 3: TREBUIE SA TINEM CONT SI DE IMAGINEA ROMANIEI IN AFARA SI CAT DE GREU SE INITIAZA, SCHIMBA SI REALIZEAZA CEVA NOU SI BUN!

FELICITARI DOAMNEI MINISTRU ELENA UDREA PENTRU INITIATIVA SI PERSEVERENTA IN PROMOVAREA ROMANIEI!

PS. Poate printre cititorii blogului este si un specialist din turism care, la fel, poate aprecia si exprima o opinie in legatura cu proiectul! Eu am exprimat o opinie dpdv al unui evaluator de proiecte complexe de cercetare si care stie cat de greu se obtin rezultate foarte bune si in timp mai indelungat decat cel prevazut in planul de realizare! Acum 5 ani, un expert de la Comisia Europeana a afirmat ca maxim 10 % din proiectele finantate de CE se finalizeaza cu rezultatele prevazute in contractul de finantare (aceste rezultatele sunt obtinute de consortii consacrate, de institutii cu expertiza foarte mare), dar prin continuarea cercetarilor se poate ajunge la rezultate foarte bune! Institutional/Personal, in contracte de cercetare cu durata de 2 ani am initiat si desfasurat cercetari, care dupa alti 5 ani au fost incununate cu rezultate foarte bune, la nivel international.

…. DECI, ATENTIE CU CRITICILE LA ADRESA MINISTRULUI UDREA SI BRANDULUI DE TARA! DATI IN CAP TOCMAI CELUI CARE ESTE INTERESAT SA FACA SI CHIAR FACE CEVA PENTRU ROMANIA SI ROMANI!

Doamna Savin, va multumesc ca ati postat prezentarea proiectului.
Cine are ochi sa vada, minte sa citeasca si sa inteleaga, este onest si vrea binele Romaniei, se va abtine sa o mai atace pe dna Udrea in legatura cu acest contract! Daca s-a gresit cu ceva, se poate remedia si/sau imbunatati!
Din pacate, meteahna romanilor este cea pe care a spus-o si Eusebiu ”Mda, zâmbind amar pot spune că astăzi în România dacă nu eşti criticat sau bârfit nu exişti!”

Dna Udrea … capul sus si mergeti tot inainte! Daca ar avea mai multi initiativa, in Romania s-ar schimba multe si ne-ar fi mai bine tuturor romanilor! Inca o data … Multe felicitari!
................................
UPDATE 03.11.2010

Elena Udrea: ''LOGOUL BRANDULUI DE TURISM A FOST DECLARAT ORIGINAL ŞI ÎNREGISTRAT LA NIVEL INTERNAŢIONAL ''

Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, a declarat marţi, într-o conferinţă de presă, că identitatea vizuală a brandului turistic al României a fost înregistrată la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM)… [newsin.ro • November 2, 2010]
................................
UPDATE 28.02.2011
ROMANIA A PRIMIT PREMIUL DE EXCELENTA IN CADRUL TARGULUI DE TURISM DE LA MUNCHEN

Munca depusă de MDRT pentru promovarea României ca destinaţie turistică este mai apreciată în străinătate decât în România. Dovada incontestabilă a acestei realităţi este premiul de excelenţă pe care România l-a primit în cadrul târgului de turism de la Munchen. Germanii au apreciat atât de criticatul în România BRAND TURISTIC, dar şi felul în care era amenajat standul. Distincţia care ne-a fost acordată nu este una uzuală, din care se oferă cu zecile la astfel de evenimente. EA ESTE SPECIALĂ ŞI ACORDATĂ DESTUL DE RAR – ULTIMA DATĂ A FOST ÎN 2007. Ceea ce înseamnă că atribuirea premiului de excelenţă României nu este un demers de curtoazie. Nu sunt surprinsă de această distincţie, tocmai pentru că ştiu cât s-a muncit la brandul turistic. Peste tot pe unde am mers să promovez brandul, mi s-a spus acelaşi lucru: România este printre primele ţări care folosesc o identitate eco pentru BRANDUL TURISTIC, iar asta este ceea ce se caută în turismul actual. Şi prin metodele de promovare (accentul pe internet), dar şi prin reorientarea către produse turistice specifice, România se află acum printre ţările care urmăresc tendinţele din domeniu. Şi rare sunt domeniile în care ţara noastră se află printre primele în Europa. Timp de aproape un an, o parte a mass media şi absolut toţi adversarii politici au propagat imaginea unui brand turistic „plagiat şi inutil”, făcând confuzii grave (de cele mai multe ori intenţionate) între logo (celebra frunză), brand şi chiar planul de marketing. Iată că sunt oameni mai pricepuţi la turism (nemţii) care apreciază ceea ce a făcut MDRT. E o bucurie să auzi vorbindu-se laudativ despre brandul turistic al României în Germania (la BR – Televiziunea Bavaria), în timp ce, în ţară, aceleaşi teme reprezintă pretextul perfect pentru atacuri la persoană din partea unei părţi a presei. De altfel, deşi premiul a fost acordat acum două zile (pe 23 februarie), nu am văzut foarte multe referiri în presa de la noi.Ştiu că nimeni nu e profet în ţara lui. Dar, uneori, în iureşul acesta de acuzaţii şi speculaţii răuvoitoare, poate AR TREBUI SĂ GĂSIM PUŢIN TIMP PENTRU A ARĂTA ŞI LUCRURILE BUNE PE CARE LE FAC OAMENII POLITICI. Cred că românii încep să se plictisească de scandal şi vor să vadă partea plină a paharului. Aşa cum spuneam şi în urmă cu câteva zile, PENTRU A REVENI PE DRUMUL CEL BUN, AVEM NEVOIE DE MAI MULTĂ ÎNCREDERE ÎN NOI. CÂTEODATĂ, GÂNDIREA POZITIVĂ FACE CÂT JUMĂTATE DIN MUNCA ÎN SINE.

16 comentarii:

ghita1964 spunea...

Bravo cercetashule!Superba expunere!Te pup pentru asta!

Anonim spunea...

Mda.....binişor!
Poţi mai mult!
Brânză bună în burduf de câine!
hihihi

ion adrian spunea...

Eu cred ca acest brand turistic in care este asociata Romania cu "Gradina Carpatilor " este pasul esential pentru a deschide drumul sa asociem si sa imortalizam ce a spus un sfant crestin despre Romania numind-o "Gradina lui Dumnezeu"

Ateii romani sa se abtina de la comentarii iar nonromanii noncrestini chiar nu au nici-o treaba cu propunerea mea.

Anonim spunea...

Am înţeles să trăiţi! TAC! nici pîs nu zic!
:)))))))))

Anonim spunea...

Eusebiu, normal ca pot mai mult, insa nu am intentionat sa fac analiza tehnico - stiintifica si financiara a proiectului! A fost doar reactia instantanee dupa ce am citit prezentarea de pe site-ul Ministerului Turismului!
Am vrut doar sa pun cap - coada prezentarea proiectului (informatii si obiective generale, etapele cu activitatile aferente si rezultatele finale preconizate) ca cititorii sa vada in ce consta acest proiect!
Pot pune un proiect sub lupa, pot ‘’taia in carne vie’’ si cred ca esti convins ca ar fi observatii si justificari foarte obiective! (Poti cere referinte de la CNMP) Si cred ca esti la fel de convins de faptul ca as fi apreciat la fel acest proiect, indiferent ce culoare politica ar avea coordonatorul! Important este rezultatul pentru Romania si asa ar trebui sa fie pentru toti romanii!
cercetashul

Anonim spunea...

Perfect de acord!

Anonim spunea...

Ghita te pup si eu pe un obrajor pentru ca m-ai invatat sa postez videoclipurile! Multzam frumos!
Eusebiu, vezi cine m-a invatat si ce studinte silitor sunt?
O dupa amiaza placuta tuturor!

cercetashul

PS. Heheeee ... as mai avea un obrajor de pupat! P'al stimabilului Zapa! Se primeste au ba?

ghita1964 spunea...

Multumesc cercetashule, gata m-am inrosit!
Asa zic si eu:un lucru bine facut si mai ales benefic trebuie apreciat indiferent de culoarea politica! Ar cam trebui sa uitam de culorile astea politice,sa punem mana sa muncim ca altfel se duce naibii "vopseaua" cu totul si de tot!

Stefanya spunea...

Eu te pup pe nasuc draga cercetas!

Stefanya spunea...

Te rog sa postezi clipul acesta :Chris Cornell - Part Of Me ft. Timbaland. Esti o dulce daca il postezi!

cercetashul spunea...

Eugen PARASCHIV says:

01.08.2010 at 13:56
Stimata Doamna Ministru,

Este prima ora cand scriu pe blogul dumneavoastra si sper ca opiniile mele sa fie citite de catre dumneavoastra. Pentru a nu ma pierde in amanunte voi fi foarte succint, prin prezentarea unor puncte care exprima problemele care consider ca trebuie rezolvate pentru a avea turism in Romania, in adevaratul sens al cuvantului:

1. Infrastructura – … stiu ca s-a tot zis, dar fara ea nu exista nici o sansa sa realizati ceva. Incercati sa faceti un proiect de reabilitare a infrastructurii turistice, impreuna cu celelate doua sau trei ministere care ar trebui sa fie implicate: Transporturilor, Administratiei si Mediului.

2. O baza de date reactualizata, privind statiunile si atractiile turistice ale Romaniei. Aceasta baza de date ar trebui sa detina si date privind starea cailor de acces, starea unitatilor de cazare din zona (situatia lor privind proprietatea lor, starea lor fizica, clasificare reactualizata …), existenta sau nu a promovarii lor, etc.

3. Modalitati de promovare:
a) Creerea unui ghid de genul ” 1000 de locuri de vizitat in Romania ” (spre exemplu eu lucrez de cateva luni la un astfel de ghid, dar din pacate nu am posibilitatile materiale si fizice sa realizez acest ghid intr-un timp foarte scurt)
b) Creerea unui baze de date cu imagini de calitate din Romania pentru atractiile turistice si locurile care merita vizitate.
c) Realizarea unui proiect de promovare prin intermediul tuturor ghidurilor on-line, programelor pentru GPS-uri, googlemaps, wikipedia, …..
d) Promovare pe toate caile media doar pentru acele zone care sunt catusi de putin intr-o stare mai buna. (se poate incheia un pact cu televiuziunile nationale prin care sa se prezinte, in contrast, zone amenajate si bine puse la punct (ex. Sovata, Neamt, Brasov, Suceava, Mamaia) cu zone cu o situatie foarte proasta (aici sunt o gramada de exemple)

Aici sunt doar niste idei, care pot fi dezvoltate, dar asta se poate face in alt cadru, si nu pe blogul personal.

Cu stima,
Eugen PARASCHIV
Un turist incapatanat prin Romania

cercetashul spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
cercetashul spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
ion adrian spunea...

Cititi:

http://blogary.ro/2010/08/frunza-un-scandal-pregatit/

cercetashul spunea...

28.02.2011 - Premiere nemteasca pentru Brandul turistic al Romaniei!!! Uraaaaaa!

Anonim spunea...

http://preanecuviosuldiacon.blogspot.ro/2015/05/curiozitatea-caprelor.html?showComment=1430647667753



(3 Mai 2015)

- FRUNZA MINISTRULUI ELENA UDREA PE …


… THE NATIONAL GEOGRAPHIC CHANNEL … A WORLD LEADER IN GEOGRAPHY, CARTOGRAPHY AND EXPLORATION.

http://travel.nationalgeographic.com/travel/city-guides/bucharest-romania/


FELICITARI ELENA UDREA!


- IN IULIE 2010, AM SUSTINUT PROIECTUL MINISTRULUI ELENA UDREA, ASA CUM AS FI SUSTINUT SI VOI SUSTINE ORICE PROIECT PENTRU ROMANIA, INDIFERENT DE LA CE PARTID VINE

http://cuboltasipresiune.blogspot.ro/2010/07/brandul-turistic-al-romaniei.html

Arhivă blog